söndag 10 januari 2010

Int Hund utställning - 2010-01-09 Göteborg

Så var det dags för årets första utställning och det är alltid i Göteborg och My Dog.
Dubbelutställning som de i år har två internationella.
Idag ställde jag inga egna hundar utan hjälpte till lite här och där...

Irländarna började kl 9 på nedre planet och där hjälpte jag Marita Jonsson med Kaspers barnbarn Chippen (Dont-Blame-Me) som blev femma i öppenklass utav en relativ stor klass.

Sedan fick jag hjälpa till i bästa hane och då fick jag hjälpa Gerd Svensson med Zero (Brilliant Gilroy of Galway) som vann öppenklassen. Han blev Bästa Hane. Senare fick Malin ta honom i Bir o Bim och han slutade med att han vann biljetten till stora ringen. Domare: Moray Armstrong, GB. Grattis!

(bild kommer)

Efter det så var det dags och ta sig an hundarna på ovan plan. Där skulle jag ställa Engelsk setter och Gordon setter.

Började med att springa in med Rally, henne hann jag inte bekanta mig med men trots en mattekär dam så vann hon öppenklassen med CK och blev sedan bästa tik med Cacib, BIM.
Domare: Bertil Lundgren, S.
Grattis Maja!

(bild kommer)

Direkt efter var det dags för Engelsk Setter, ställde tre stycken.
Började med Duffy (Pålamalmens Dufftown), vi gjorde repris på Stockholm men med skillnaden att vi tog BIR:et denna gång. Dock oplacerad senare i finalen men han skötte sig kanon.



Sedan var det dags för tjejerna.
Hjälpte Berit med hennes fina juniortik som är efter världsmästaren Uno Du Mont Lievain "Uno"
Ulvgläntans B Lova "Lova", hon vann juniorklassen och skötte sig jättebra för att vara första gången i utställningsringen samt dessutom inne på mässan.



Därefter var det dags för Duffys syster Pålamalmens Don Amiga "Amiga", hon vann öppenklassen men stannade där för dagen. Nöjd i alla fall med henne att hon ville visa sig.
Tack Kerstin för att jag fick visa henne.



Sedan blev det lång väntan som vanligt till finalen men det gör man ju gladiligen för att man tycker detta är så roligt. Trött blir man men roligt.
Fika och lite spring på köptorget så var det dags för finalen. Hjälpte till i både uppfödar gruppen Kennel Brilliant Bronze (oplacerad) och Chippens avelsgrupp som blev BIG-2. Sedan var det Duffy i grupp 7 men inte placerad idag men nöjd med dagen ändå.
Stort Grattis till Suss och Patrik! Tack för att jag får visa honom.

Lena och Ulf-Peter kommer ner från värmland, Summer skall vara med imorgon då det blir ännu en dag på My Dog.
En kväll med god mat och dryck, närmar vi oss kudden i hyffsat bra tid.

//S

1 kommentar:

  1. Stort Tack Susanne för att du tog dig an, och visade Rally så bra!!!
    Du hade ju inte så många sekunder på dig.
    Sen krockade ringarna på söndagen, men det gick bra ändå och hon blev 2:a Bästa tik med R-Cacib.
    Grattis till alla dina framgångar
    Kramar Maja & Rally

    SvaraRadera