torsdag 27 maj 2010

Nya kläder...

Så har man snart betat av en jobbvecka till mellan utställningarna. Nu känns det som att det är utställningarna som styr veckorna framöver men med lite jobb därimellan.
Så idag bar det av tidigt från jobbet och de som känner mig vet att det är kanske mer normal tid så man hinner till affärerna innan de stänger för inköp av lite nya kläder. Det var en pers kan jag säga. Först hitta en skuggig plats för bilen med hundarna i, ganska lätt men ändå svårt, det finns ju p-hus som är svala men där skall ALLA stå så det var bara att vänta och vara lite extra fräck. Så ganska enkelt fick jag en parkering, ut kände igenom fickor... telefon, nyckel och filofaxen? Filofaxen??? var e den? Den ligger kvar på jobbet.. typiskt. Ja det var ju bara till och åka tillbaka till jobbet och hämta den. Lämna den här parkeringen. Väl tillbaka igen så har ju fler kommit på att handla just idag, men efter ett litet tag fick jag iaf en ny parkering och så upp till affärerna.
Snurrade runt hos min "hovleverantör" av kläder, hitta både det ena och andra så in i provrummet, provade, provade å provade. Vips så var jag ute igen och hämta nya kläder för och prova, så plötsligt kom jag på att jag inte hade filofaxen med mig längre, var lade jag den nu då?? I den andra provhytten, ut och knacka på den andra provhytten, den tredje. Ingen filofax någonstans...Shit!!! Till sist samla jag mig och gick och fråga i kassan. Där var den :) !!! Snacka om att ha tur, allt fanns kvar. Tänk vilka snälla människor det finns ändå. Tack!

//S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar