söndag 19 maj 2013

Skillnad på gips och gips...

Jag har alltid haft problem eller ej god vän till trappor... En virrpanna som jag trillar lätt ner. Vilket jac nu gjort ännu en gång dock denna gång med något större komplikationer. Ja jag skall vara glad att inget är brutet.
Iväg kom jag iaf flr att kolla upp foten. Till Uddevalla bar det av och ortopedakuten. Spricka strax ovan "ring"-tån och en hel del sträckta senor i övriga foten. Ja det blir nog gips... bild med vitt gips. Detta gick under inga omständigheter att röra sig med, inte ens lite. Efter att övriga människor runt mig knappt kunnat vara nära ringde jag dagen efter och fick tid hos ortopeden i Trollhättan. Nör tiden var slagen och jag for in på rummet i rullstol, gott irriterande.... Ta bort gipset, jac har inte brutit foten!!! Ja sa ortopeden nör jsg väl var tyst. Nog skall du få nytt gips. Nytt gips??!!
Jo men något mindre... Detta 70-tals gips behöver du inte.
Svaret var en liten gips sko och extra sko att ta på och stödja på. Lila gips bild.
Klart mycket bättre..
Där av "Uddevalla-gips" vs "Trollhätte-gips"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar