tisdag 7 juni 2016

Apportmästare i Östfold 2016

Jag tänkte lite snabbt och åkte med min bäste vän Angeta till Östfolds Utställning.

Tog med mig Turbo och Quattro.
På morgonen fick jag reda på att det vara apportmästerskap och man kunde anmäla sig dig, Agneta tyckte detta var en bra grej så det gjorde vi, Turbo, Potato och Berry.
Turbo vann championklass och sedan blev han bästa hane och BIM, Quattro hann jag inte ställa själv då det var domareaspirant i ringen så Agneta ställde henne, det gjorde hon med bravur, Quattro blev 2a bästa tik, lillskruttan.
Sedan var det dags för apportmästerskapet som gick parallellt med utställningen så det blev ett fasligt spring mellan, vi sprang upp så snart vi var klara i bästa hane och så snart Turbo var klar så låg vi trea.
Det blev sedan ett finalheat på de tre bästa och där var helt klart Turbo vassast och slog till med storslam.

1. Pointer
2. Strävhårs Vorsteh
3. Gordon Setter

Potato och Agneta slog till sedan och blev
BEST IN SHOW


Domare för dagen:
Marina Bengtsson, Petter Steen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar