tisdag 3 maj 2016

East Meadows She Loves You - Tavi

Hej allesammans,

Vi tycker det går hur bra som helst med vår nya valp. Hon är mycket försigkommen och verkar ha anpassat sig väl med vår familj och omgivning samt Rickie.
Hon äter både A-fil och kyckling kulor med stor aptit flera gånger om dan. Hon sover tryggt i sin bädd hela natten som är placerad alldeles vid min säng. Någon natt har hon vaknat,  då nosar hon på min hand och somnar om.

Hon är ofta ute tillsammans med Rickie i vår inhägnad bakom vårt hus och busar runt med leksaker. Rickie vill ofta leka och då kan det se ut som att Tavi redan vill ta över som på bifogade bilder. Rickie är nu drygt tre år.

Vi har börjat träna Tavi på att var ensam en kort stund på morgonen ca 20 min, då jag kör Mervi till jobbet. Rickie följer med mig i bilen. Hittills ser det ut att fungera utan problem.
Till helgen far vi ut till stugan då  får Tavi åka bil ca 35 min för att bli van med bilåkande.

Hoppas att det går bra med övriga kullen nu när några valpar har lämnat syskonen.

Vi hörs och ha det så bra/  Mervi och Christer
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar