söndag 25 april 2010

En helg i Skara, Molkom och Västerås

Så har man tagit sig till Skara på fredag eftermiddag och bestämt sig i sista stund att vi skall åka till Molkom och Ulf-Peter och Lena på lördagen för att senare på söndag morgon ta oss vidare till Västerås och vårens sista inomhus utställning.

Ulf-Peter vid grillen lördag kväll, grillad lax med kall sås och kokt potatis blev det. Kanon gott och årets första grillning för mig och Örjan.

Söndag morgon klev man upp kvart över fyra för att senare åka från Molkom halv sex.

Louis var först ut och blev tvåa i unghundsklass med hp.

Summer sedan ut och fick sin etta och blev trea i klassen. Så var dagen över för oss och vi kunde äta Ulf-Peters pasta sallad.
Domare för dagen var Martin Johansson.
Efter det så gick vi och tog en titt på Lucys och Dianas bror. Här kommer kort på honom.
Ekdalens Devil "Devil"
Väl tillbaka i Molkom så har Marie och Ellington passat hemmavarande hundar.
Fick även ta lite kort på en fräsch Ellington, han kommer bli en snygg pojke.
Sedan bar det hemåt mot Skara, på hemvägen blev det räkning av rådjur, Jag som körde räkna de som var på vänster sida av vägen och Örjan som åkte med på passagerar sidan fick räkna på höger sida. Jag vann med 22st mot 2st(och en kanske), han ser inte så bra trots glasögon.. hihi
Foton tagna av den halvblinde Örjan och hans nya kamera.
/Susanne

2 kommentarer:

  1. Nu ska man väl i ärlighetens namn också påpeka att på Örjans sida är det i stort sett bara vatten hela vägen och de där rådjuren är ju inga vattendjur eller...? Två på Öjjes sida måste ju i detta fall multipliceras med 20 då chansen att se rådjur på den sidan är 20 ggr mindre, så Öjje vann!
    UP

    SvaraRadera
  2. TACK UP !!!
    Det var vad jag tyckte med !
    Och det där att jag inte ser så bra... hmmm skulle kunna skriva mycket dumt om det men skall inte sjunka så lågt. ;)
    Sen kan Susanne få vinna denna gång. jag brukar ju vinna i annat.

    /Öjje

    SvaraRadera